Thuistraining 3

45

De training van deze week is in de vorm van een spelletje dat je tegen je vriendjes, vriendinnetjes, broertjes, zusjes en zo voort, kunt spelen.

‘Mastermind’ of wel ‘Meesterbrein’. Bij dit spel zul je zoals de naam al zegt goed moeten nadenken. Bij tafeltennis is een goed stel hersenen ook vereist.
Zo moet je bij beide spelen een tactiek bedenken om je tegenstander te kunnen verslaan.

Uitleg:
Materiaal: batje, balletje, emmer, vaste trap, muur, pen en papier

Wat is Mastermind:
Het is een spel waarbij 1 persoon een code opschrijft van 4 cijfers. De tegenstander zal deze code moeten raden.
Hoe raad je een code: Ieder cijfer is gekoppeld aan een oefening. Je kiest zelf 4 oefeningen en voert deze in de volgorde die jij denkt dat het moet uit.

Oefeningen:
1. Balletje 15 keer hooghouden met het batje.
2. Ren de trap 2 keer op en af.
3. Muur tennis, sla de bal 15 keer tegen de muur.
4. Zitten en opstaan zonder dat de bal van het batje valt.
5. Mik de bal 2x in een emmer, 3m afstand.
6. Kruip onder 1x een tafel door.

Hoe geef je aan of iets goed of fout is:
+ betekent dat het cijfer goed is en op de goede plek staat.
o betekent dat het cijfer goed is maar niet op de goede plek staat.
– betekent dat het cijfer fout is.

Wanneer win je:
Kraak jij de code in minder beurten dan jou tegenstander, dan heb je gewonnen!!

Voorbeeld:
De code is: 2,1,4,6.
Jij gaat raden en wil als eerst 2,3,6,5 proberen. Dan ga je eerst oefening 2 uitvoeren, dan oefening 3, dan oefening 6 en dan oefening 5.
Jou tegenstander kijkt mee en schrijft op of dit goed of fout is.

Score:
De code was: 2,1,4,6
Er wordt geraden: 2,3,6,5
Tegenstander schrijft op: +,-,o,- (de eerste is goed, tweede fout, derde op de verkeerde plek, vierde fout)
Zo ga je door tot je de juiste code geraden hebt.

Deel.

Reageren is niet mogelijk

Powered by www.ttckluis.nl